| مشكلة في لعبة battlefield 2 | |
|
|
كاتب الموضوع | رسالة |
---|
su35s
عريـــف أول
الـبلد : المهنة : هاكرز المزاج : 10 التسجيل : 12/08/2013 عدد المساهمات : 183 معدل النشاط : 176 التقييم : 7 الدبـــابة : الطـــائرة : المروحية :
| موضوع: رد: مشكلة في لعبة battlefield 2 الثلاثاء 29 سبتمبر 2015 - 21:13 | | | الاصدار الثاني من اللعبة يعمل على ويندوز 32بيت بشكل جيد و فيما يخص الاصدار الثالث ان ثبت اللعبة على جهازك سوف تعاني من مشاكل بطء الحركة و خصوصا في قلب المعركة اين يجب ان يكون لديك معالج قوي |
|
| |
su35s
عريـــف أول
الـبلد : المهنة : هاكرز المزاج : 10 التسجيل : 12/08/2013 عدد المساهمات : 183 معدل النشاط : 176 التقييم : 7 الدبـــابة : الطـــائرة : المروحية :
| موضوع: رد: مشكلة في لعبة battlefield 2 الثلاثاء 29 سبتمبر 2015 - 21:17 | | | امامك حل واحد هو ان تخفض جودة الغرفيك الى ادنى مستوى في الاصدار الثالث |
|
| |
mohamed22
نقـــيب
الـبلد : العمر : 24 المهنة : طالب المزاج : متوتر , متضايق التسجيل : 13/02/2015 عدد المساهمات : 848 معدل النشاط : 905 التقييم : 35 الدبـــابة : الطـــائرة : المروحية :
| موضوع: رد: مشكلة في لعبة battlefield 2 الأربعاء 30 سبتمبر 2015 - 7:54 | | | شكرا جزيلا لك أخي على المعلومات القيمة جزاك الله خيرا تحياتي |
|
| |
mohamed22
نقـــيب
الـبلد : العمر : 24 المهنة : طالب المزاج : متوتر , متضايق التسجيل : 13/02/2015 عدد المساهمات : 848 معدل النشاط : 905 التقييم : 35 الدبـــابة : الطـــائرة : المروحية :
| موضوع: رد: مشكلة في لعبة battlefield 2 الأربعاء 30 سبتمبر 2015 - 12:03 | | | هل لدى احد رابط لعبة battlefield 3 نوعه تورنت تحياتي |
|
| |
MALEK KHELIFI
لـــواء
الـبلد : العمر : 31 المهنة : tunisia army المزاج : For God and Country i will end your life التسجيل : 22/07/2009 عدد المساهمات : 2856 معدل النشاط : 2882 التقييم : 93 الدبـــابة : الطـــائرة : المروحية :
| موضوع: رد: مشكلة في لعبة battlefield 2 الأربعاء 30 سبتمبر 2015 - 13:08 | | | - mohamed22 كتب:
هل لدى احد رابط لعبة battlefield 3 نوعه تورنت
تحياتي لا يمكن لعب multiplayer في نسخ غير الأصلية |
|
| |
mohamed22
نقـــيب
الـبلد : العمر : 24 المهنة : طالب المزاج : متوتر , متضايق التسجيل : 13/02/2015 عدد المساهمات : 848 معدل النشاط : 905 التقييم : 35 الدبـــابة : الطـــائرة : المروحية :
| موضوع: رد: مشكلة في لعبة battlefield 2 الأربعاء 30 سبتمبر 2015 - 13:43 | | | - MALEK KHELIFI كتب:
لا يمكن لعب multiplayer في نسخ غير الأصلية ولا حتى عنطريق local network بعيدا عن ال online الخاص باللعبة لاني بدات في تحميل اللعبة وهزا هو رابطها https://thepiratebay.gd/torrent/6768502/Battlefield.3-RELOADED شكرا تحياتي |
|
| |
mohamed22
نقـــيب
الـبلد : العمر : 24 المهنة : طالب المزاج : متوتر , متضايق التسجيل : 13/02/2015 عدد المساهمات : 848 معدل النشاط : 905 التقييم : 35 الدبـــابة : الطـــائرة : المروحية :
| موضوع: رد: مشكلة في لعبة battlefield 2 الإثنين 19 أكتوبر 2015 - 19:43 | | | لقد قررت تطوير الكمبيوتر لكني محتار في كرت الشاشة هل ممكن ان تضعوا عدد من الكروت مع خصائصهم لاقارن بينهم خاصة من شركة نيفيديا تحياتي |
|
| |
su35s
عريـــف أول
الـبلد : المهنة : هاكرز المزاج : 10 التسجيل : 12/08/2013 عدد المساهمات : 183 معدل النشاط : 176 التقييم : 7 الدبـــابة : الطـــائرة : المروحية :
| موضوع: رد: مشكلة في لعبة battlefield 2 الإثنين 19 أكتوبر 2015 - 19:58 | | | GTX 770 WITH 2GB MEMORY الثمن في الجزائر حوالي 250 دولار او هذه شرط ان تغير وحدة الطاقة يعني اكثر من 650W حتى تعمل بشكل جيد و تستطيع ان تستفيد مقوة الكرت التي تصل الى 3.5GB مع OVERCLOCK |
|
| |
mohamed22
نقـــيب
الـبلد : العمر : 24 المهنة : طالب المزاج : متوتر , متضايق التسجيل : 13/02/2015 عدد المساهمات : 848 معدل النشاط : 905 التقييم : 35 الدبـــابة : الطـــائرة : المروحية :
| موضوع: رد: مشكلة في لعبة battlefield 2 الإثنين 19 أكتوبر 2015 - 20:34 | | | جيد ما اسم الكرت الثاني الذي وضعته ما قدرة ال shaders لديها و overclock تحياتي |
|
| |
su35s
عريـــف أول
الـبلد : المهنة : هاكرز المزاج : 10 التسجيل : 12/08/2013 عدد المساهمات : 183 معدل النشاط : 176 التقييم : 7 الدبـــابة : الطـــائرة : المروحية :
| موضوع: رد: مشكلة في لعبة battlefield 2 الإثنين 19 أكتوبر 2015 - 20:47 | | | Technology & SpecsSo then, it's time to talk business. The GeForce GTX 770 being reviewed today is based on Kepler GPU architecture, which we all are familiar with by now. The GeForce GTX 770 is based on the 28nm GK104 GPU, the same as the GTX 680 uses. The 10" long GeForce GTX 770 boasts a good 1536 CUDA (shader processors) cores. The product is obviously PCI-Express 3.0 ready and has a TDP of give or take a typical draw of 170W. But let me first show you the acual GK104 die:
NVIDIA GK104 Kepler architecture GPU used in the Geforce GTX 770 As far as the memory specs of the GK104 Kepler GPU are concerned, the boards will feature a 256-bit memory bus connected to 2 GB or alternatively 4 GB of GDDR5 video buffer memory. On the memory controller side of things you'll see very significant improvements as the reference memory clock is now set at 7 GHz / Gbps. This boils down to to a memory bandwidth of 224 GB/s on that 256-bit memory bus. Both the GPU core and the shader processor domain are clocked at 1:1, meaning both the core and shader domain clock in at a 1046 MHz base clock. With this release, NVIDIA now has the first series 700 cards on its way. The new graphics adapters are of course DirectX 11.1 ready. With Windows 8, 7 and Vista also being DX11.1 ready all we need are some games to take advantage of DirectCompute, multi-threading, hardware tessellation and the latest shader 5.0 extensions. For Kepler, NVIDIA kept their memory controllers GDDR5 compatible. Memory wise NVIDIA has nice large memory volumes due to their architecture, we pass 2 GB as standard these days. The Graphics Architecture That is KeplerAs you can understand, the massive memory partitions, bus-width and combination of GDDR5 memory (quad data rate) allow the GPU to work with a very high framebuffer bandwidth (effective). Let's again put most of the data in a chart to get an idea and better overview of changes: Graphics card | GeForce GTX 580 | GeForce GTX 680 | GeForce GTX 770 | GeForce GTX 780 | GeForce GTX Titan | Fabrication node | 40nm | 28nm | 28nm | 28nm | 28nm | Shader processors | 512 | 1536 | 1536 | 2304 | 2688 | Streaming Multiprocessors (SMX) | 16 | 8 | 8 | 12 | 14 | Texture Units | 64 | 128 | 128 | 192 | 224 | ROP units | 48 | 32 | 32 | 48 | 48 | Graphics Clock (Core) | 772 MHz | 1006/1058 MHz | 1046/1085 MHz | 863/900 MHz | 836/876 MHz | Shader Processor Clock | 1544 MHz | 1006/1058 MHz | 1046/1085 MHz | 863/900 MHz | 836/876 MHz | Memory Clock / Data rate | 1000 MHz / 4000 MHz | 1502 MHz / 6008 MHz | 1750 MHz / 7000 MHz | 1502 MHz / 6008 MHz | 1502 MHz / 6008 MHz | Graphics memory | 1536 MB | 2048 MB | 2048 MB | 3072 MB | 6144 MB | Memory interface | 384-bit | 256-bit | 256-bit | 384-bit | 384-bit | Memory bandwidth | 192 GB/s | 192 GB/s | 224 GB/s | 288 GB/s | 288 GB/s | Power connectors | 1x6-pin PEG, 1x8-pin PEG | 2x6-pin PEG | 1x6-pin PEG, 1x8-pin PEG | 1x6-pin PEG, 1x8-pin PEG | 1x6-pin PEG, 1x8-pin PEG | Max board power (TDP) | 244 Watts | 170 Watts | 230 Watts | 250 Watts | 250 Watts | Recommended Power supply | 600 Watts | 550 Watts | 600 Watts | 600 Watts | 600 Watts | GPU Thermal Threshold | 97 degrees C | 98 degrees C | 95 degrees C | 95 degrees C | 95 degrees C |
So we talked about the core clocks, specifications and memory partitions. Obviously there's a lot more to talk through. To understand a graphics processor you simply need to break it down into smaller pieces to better understand it. Let's first look at the raw data that most of you can understand and grasp. This bit will be about the Kepler architecture, if you're not interested in g33k talk by all means please browse to the next page. So above we see the GK104 block diagram that entails the Kepler architecture. Let's break it down into bits and pieces. The GK104 will have:
- 1536 CUDA processors (Shader cores)
- 192 CUDA core clusters (SM/SMX).
- 8 geometry units
- 4 raster Units
- 128 Texture Units
- 32 ROP engines
- 256-bit GDDR5 memory bus
- DirectX 11.1
The more important thing to focus on are the SM (block of shader processors) clusters (or SMX as NVIDIA likes to call it for the GTX 680/770, which has 192 Shader processors. That's radically different from Fermi, the GeForce GTX 580 for example had 32 shader processors per SM cluster. 1536 : 192 = 8 Shader clusters (SMs). Let's blow up one such cluster: Above the block diagram for a single Shader processor cluster, aka SM or SMX as NVIDIA now calls it. The new SMX has quite a bit more bite in terms of shader, texture and geometry processing. 192 CUDA cores, that's six times the number of cores per SM opposed to Fermi. Now, at the end of the pipeline we run into the ROP (Raster Operation) engine and the GTX 680 again has 32 engines for features like pixel blending and AA. There's a total of 128 texture filtering units available for the GeForce GTX 680. The math is simple here, each SM has 16 texture units tied to it.
- GeForce GTX 580 has 16 SMs X 4 Texture units = 64
- GeForce GTX 680 & 770 have 8 SMs X 16 Texture units = 128
Above the GK104 host interface - The Gigathread engine, four GPCs, four memory controllers, the ROP partitions, a 768 KB L2 cache. Each GPC has eight polymorph engines - ROP partitions are nearby to the L2 cache, Each shader cluster then is tied to L1 and a shared L2 cache. Shading performance is going be increased quite bit, geometry performance will get a nice boost as well. NVIDIA is using 64KB Shared Memory/L1 per SMX please note that they have a 16/48 48/16 ratio here for graphics/compute, as before with Fermi. For L2, 128KB per 64-bit memory controller. So that adds up to 512KB L2. In regards to architectural changes, on top of the pipeline NVIDIA has now added new Polymorph 2.0 (world space processing) engines and raster (screen space processing) engines, they act like a mini CPU really. |
|
| |
mohamed22
نقـــيب
الـبلد : العمر : 24 المهنة : طالب المزاج : متوتر , متضايق التسجيل : 13/02/2015 عدد المساهمات : 848 معدل النشاط : 905 التقييم : 35 الدبـــابة : الطـــائرة : المروحية :
| موضوع: رد: مشكلة في لعبة battlefield 2 الإثنين 19 أكتوبر 2015 - 21:22 | | | هل ممكن أن تختصر الخصائص على شكل نقاط لاني لن أستطيع قراءة كل البيانات وما الفرق بينه وبين 980 goo تحياتي |
|
| |
mohamed22
نقـــيب
الـبلد : العمر : 24 المهنة : طالب المزاج : متوتر , متضايق التسجيل : 13/02/2015 عدد المساهمات : 848 معدل النشاط : 905 التقييم : 35 الدبـــابة : الطـــائرة : المروحية :
| موضوع: رد: مشكلة في لعبة battlefield 2 الثلاثاء 20 أكتوبر 2015 - 20:47 | | | ما خصائص gtx 980 وهل هي افضل من gtx 770 شكرا تحيياتي |
|
| |
الجزائر الكبيرة
مقـــدم
الـبلد : المهنة : طالب المزاج : عقلية DZ التسجيل : 22/05/2013 عدد المساهمات : 1128 معدل النشاط : 1447 التقييم : 197 الدبـــابة : الطـــائرة : المروحية :
| موضوع: رد: مشكلة في لعبة battlefield 2 الثلاثاء 20 أكتوبر 2015 - 20:56 | | | - mohamed22 كتب:
ما خصائص gtx 980 وهل هي افضل من gtx 770
شكرا
تحيياتي gtx-980 افضل من gtx-770 كما انك لو تريد كارت شاشة جيدة ورخيصة الثمن فانصحك ب gtx-670 نسخة gigabyte تصل الى 4gb كما انها تمتلك 3 مراوح اي لا خوف عليها من ارتفاع درجة الحرارة رغم قدم جيلها لاكنها لا تزال من بين الافضل شرط تغيير وحدة الطاقة كما قال الاخ الى اكثر من 600 w |
|
| |
mohamed22
نقـــيب
الـبلد : العمر : 24 المهنة : طالب المزاج : متوتر , متضايق التسجيل : 13/02/2015 عدد المساهمات : 848 معدل النشاط : 905 التقييم : 35 الدبـــابة : الطـــائرة : المروحية :
| موضوع: رد: مشكلة في لعبة battlefield 2 الثلاثاء 20 أكتوبر 2015 - 21:02 | | | شكرا وما الفرق بين gtx 980 , gtx 670 وخصائصهما مخنصرة وهل ممكن ان تذكر اقوى لعبة ممكن ان تشغلها كل منها تحياتي |
|
| |
mohamed22
نقـــيب
الـبلد : العمر : 24 المهنة : طالب المزاج : متوتر , متضايق التسجيل : 13/02/2015 عدد المساهمات : 848 معدل النشاط : 905 التقييم : 35 الدبـــابة : الطـــائرة : المروحية :
| موضوع: رد: مشكلة في لعبة battlefield 2 الخميس 22 أكتوبر 2015 - 20:11 | | | gtx670 جيد كم سعره في مصر تقريبا تحياتي |
|
| |
| مشكلة في لعبة battlefield 2 | |
|